Kebangkitan Mahasiswa
" Blog ini bukanlah bertujuan untuk menghasut mana-mana pihak, segala penulisan yang dikeluarkan untuk membuka minda kita semua berkait rapat dengan isu yang berlaku di Negara Malaysia yang kita Cintai.Semoga kita diberkatiNYA"

Masalah Pemimpin Barisan Nasional

By masterMind
Pelik & Melucukan apabila barisan pemimpin BN memberikan pandangan yang berbeza antara satu sama lain. Paklah selaku PM menyatakan bahawa jika DEB tidak diamalkan di Pulau Pinang maka ekonomi orang melayu akan lebih tercicir.

Manakala Samy Vellu (artikel dibawah) mengatakan bahawa sepanjang MCA memerintah pulau pinang mereka sudah alama tidak mengamalkan DEB. Jadi kenyataan yang mana satu benar? Kenyataan PM atau kenyataan menteri yang sudah kalah yang mahu mencari publisiti untuk Pilihanraya Umum 13 kononnya belia begitu prihatin terhadap nasib bangsa melayu sehingga mengabaikan hak kaum india. Lucunya menteri2 BN ini.

Jadi melihat kepada ucapan Mr Samy Vellu, bahawa BN sudah lama tidak amalkan DEB, cuba lihat betul-betul frasa tidak amalkan bukankah ia juga bermakna tidak dilaksanakan? Jadi bukan suatu permasalahan jika Barisan Rakyat (BR) tidak amalkan DEB. Ini cuma provoksi kerajaan BN akibta kekalahan yang teruk di Pulau Pinang. Alangkah dangkalnya pemikiran seorang pemimpin yang dilantik oleh rakyat juga dtidak dapat menerima perubahan. Mungkin ini memberi kesan yang besar kepada Kroni-kroni mereka di Pulau Pinang dan bukannya mereka prihatin kepada nasib rakyat. Betapa teruknya sikap sebegini.

Jadi pada rakyat, anda tidak perlu terpengaruh dengan kata-kata pemimpin yang anda sudah tidak percaya lagi. Malah mereka juga menyalahkan kita sebagai rakyat kerana tidak mengundi mereka. Sedarlah wahai pemerintahku, kami tidak perlukan anda lagi kerana kami punyai pilihan yang lain.
 

1 comment so far.

  1. Sabrina March 16, 2008 at 12:25 AM
    i read a paper mase sibuk nak PRU tu..

    ader statement dalam paper tu kate...lebih kurang bunyi gini lah..

    " like it or not, whether we see it or not, there's always bad wolves everywhere...in all parties..."

    and i agree with that.

    =)

    sekian, thank you.

Something to say?